نکات مهم در انتخاب روغن کاری فلزات

نکات مهم در انتخاب روغن کاری فلزات , شرکت روانکار ماهان : در ماشین کاری فلزات به ابزاری که این گونه از کارها را انجام می دهند و هم ماده ای که شکل می بخشند هرگونه فشار شدیدی وارد می شود . جهت افزایش طول عمر و دوام و ماندگاری ابزار و دست یافتن به محصول نهایی بهتر , اغلب و در اکثر موارد از روغن های مخصوص برش استفاده می شود . این دسته از روغن ها سبب افزایش طول عمر ابزار و هم سبب بالا رفتن کیفیت ماشین کاری می شوند .

 روغن کاری فلزات

بخشی که ماشین کاری فلزات را انجام می دهد امکان دارد که درگیر و مشغول فعالیت های زیادی باشد , و فعالیت زیاد می توان به مواد اولیه , روغن ماشین کاری و ابزارها فشارهای زیادی را وارد کند . برای نمونه حدیده کاری کاری بسیار پرفشار است . ولی بعضی از کارها که مشمول چرخش هستند , سهل ترند . متغیر مهمی که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و از اهمیت زیادی برخوردار است , نوع فلز است یعنی نوع فلزی است که بر روی آن کار انجام می شود .

روغن های فلزکاری مثل روغن صنعتی از فرمول هایی برخوردارند که می توانند افزونه های مختلف و روغن های پایه را انجام دهند . جهت بهتر نتیجه گرفتن از کار بایستی نوع فلز و کار توجه کرد . برخلاف روغن صنعتی در روان سازهای فلزکاری از ترکیبات روغن و آب استفاده می شود که این کار باعث می شود که این ترکیبات از خاصیت خنک کنندگی و روانکاری روغن صنعتی یکجا برخوردار شود .

روغن هایی که پایه هستند گونه ای خاص و منحصر به فرد هستند و می توان آن ها را افزونه های مختلف و خاص ترکیب کرد که این امر سبب می شود خواص روغن پایه بهبود پیدا کند.

روغن های پایه عبارت است از :

  • روغن های خام
  • روغن های ترکیبی
  • روغن های نیمه ترکیبی

از مشکلات افزونه ها که بسیار هم مهم است این است که در فلزات تحت ماشین کاری واکنشی سطحی و ناخواسته انجام می دهند . برای نمونه استفاده کردن از افزونه هایی که فشار را به همراه گوگرد فعال تحمل می کنند . این نوع از افزونه ها می توانند خروج برده و فرایندهای کار با ابزارها را آسان کنند و از آسیب های وارد شده به ابزارها بکاهند . به همین سبب انتخاب مناسب ترین افزونه برای روغن های فلزکاری از بیتدا باید در اولویت کاری باشد تا از این طریق بتوانند به حداکثر سرمایه دست یابند .

دیگر افزونه ها هم امکان دارد که به کار آیند و مهم باشند به خصوص برای افرادی که ترکیب های روغن و آب را مورد استفاده قرار می دهند . جهت اطمینان حاصل کردن از میزان آب و روغن های ورودی به ماشین کاری بایستی به صورت محلول های مایع در مایع ( امولسیون ) باقی بماند . بالا بودن درصدی از آب در این نوع از ترکیب ها سبب رشد میکروارگانیزم ها و باکتری ها می شود . جهت جلوگیری از آلودگی ها می توان از مواد نگه دارنده استفاده کرد .

روغن خنک کننده که مخصوص ماشین کاری هستند متنوع هستند و برای انتخاب آن ها تنوع زیادی وجود دارد . جهت انتخاب بهتر باید آن ها را بر حسب افزونه های مناسب و روغن های پایه انتخاب کرد که باید همواره نوعی از فلزها که تحت ماشین کاری هستند و هر نوع از عوارض روغن را نیز باید در نظر داشت .

شرکت شیمی ماهان بزرگترین مرکز توزیع و عرضه روغن های صنعتی و گریس در ایران است که آمادگی فروش و عرضه انواع روانسازهای فلزکاری و روغن ماشین کاری را دارد . برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش محصول و مشاهده محصولات این شرکت با ما تماس بگیرید .