گریس سیلیکون و روغن سنتتیک , قیمت روز

قیمت انواع گریس سیلیکون  و روغن سنتتیک : اغلب گریس ها از روغن های پایه نفتی ساخته میشوند که با صابون ها تغلیظ می شوند . به منظور شرایط و خصوصیات خاص تر میتوان از روغن پایه سنتتیک به جای روغن پایه نفتی استفاده کرد .

این روغن های سنتتیک از خانواده های مختلفی تشکیل میشوند که شامل پلی گلایکول ها , استرهای طبیعی و هیدروکربن های سنتتیک میباشند .

در مقایسه با روغن های پایه نفتی تمام این روانکارهای سنتتیک قابلیت حفظ کردن ویسکوزیته پایین در دماهای پایین و همچنین مقاومت در مقابل اکسیداسیون در

دماهای بالا را از خود نشان می دهند.

برای مهندسین و مدیران خرید انتخاب گریس صنعتی مناسب میتواند چالش برانگیز باشد به همین دلیل است که تشخیص گریس سیلیکونی که بتواند دمای -100 تا 320 درجه را تحت شرایط و فشارهای مختلف را تحمل نماید اهمیت می یابد.

گریس سیلیکونی همچنین با آب ترکیب نمیشود زیرا بسیار در مقابل آب مقاوم است همچنین خواص الکتریکی عالی و حاوی مواد پتروشیمی قابل اشتعال نیستند.

بیشتر گریس های سیلیکونی خاص عایق حرارتی و الکتریکی هستند . گریس های تهیه شده از اکسید زینک رسانای حرارتی خوبی هستند.

گریس سیلیکون  مزایا و کاربردها  :

گریس سیلیکونی وظیفه روانکاری قسمت ها و عایق کردن الکتریکی قسمت هایی را برعهده دارد که نیاز به مقاومت در مقابل دما , فشار و بار را دارند.

این روانکارهای صنعتی خاصیت روندگی عالی در دمای پایین و نوسان پایین و مقاومت حرارتی مناسبی در دمای بالا دارد .  در مقایسه با روانکارهای پایه نفتی , گریس سیلیکون از محدوده دمایی بالایی برخوردار هستند . البته شایان ذکر است که گریس های سیلیکونی خواص بهداشتی و یا خواص خوراکی ( گریس فودگرید)

نیز دارند که به نوعی گریس خوراکی نیز محسوب میشوند. البته در خصوص اهمیت داشتن این مورد میباست از مهندسین فروش شرکت پرسیده شود که آیا مناسب صنایع غذایی هستند یا خیر . مواردی از این گریس ها در شیرآلات آب , کتری سازی ها و صنایع مرتبط به کار رفته اند .

روانکار سیلیکون خاص : 

بعضی گریس های سیلیکونی با ترکیب های خاص و خمیرهای منحصر به فردی تهیه میشوند  (  Compounds and Pastes )

بعضی از آنها با پایه پلی تترا فلورو اتیلن (PTFE)  که به آن گریس PTFE  نیز میگویند که خواص جالبی دارد تولید میشوند که این گریس ها فلوئورو پلیمر سنتتیک هستند .

گریس های PTFE  همچنین مقاومت خوبی در مقابل رنج حرارت زیاد و مقاومت در مقابل رطوبت عالی از خود نشان می دهند .

گریس PTFE  سیلیکونی گریس هایی هستند که انتخاب مناسبی برای هواپیما و جت ها و خودروها و صنایع کشتیرانی و تولید بخار و غیره به حساب می آیند .

چگونه گریس سیلیکونی مناسب را انتخاب کنیم :

در هنگام انتخاب محصول , مهندسان و مدیران خرید و بازرگانی که در پی خرید گریس سیلیکون هستند باید پرسش هایی را مطرح کنند .

برای مثال آیا شما به روانکاری تحت دمای پایین نیاز دارید ؟  و یا با دماهای بالا کار کنند ؟ و یا هر جفت این موارد در کنار هم ؟

سفتی و شلی گریس که به آن NLGI گفته میشود که از  000 شل ترین , 00 , 0 , 1 , 2 , 3  ( سفت ترین )  کدامیک مورد نیاز است ؟

به عنوان یک تامین کننده گریس سیلیکونی باید مشخصات دستگاه و شرایط را برای مهندسان فروش ما توضیح دهید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند .

بنابراین مهندسین فروش ما به شما کاربردها , اطلاعات فنی و مشخصات کلی محصول را برای شما توضیح می دهند.

که آیا بهترین گریس سیلیکون از برندهایی که در بازار موجود میباشند از گریس شل , گریس موبیل , گریس مولیکوت , گریس کلوبر و … کدامیک مناسب کار شما می باشند !