مزایای استفاده از روغن موتور سنتتیک ( ترکیبی )

مزایای استفاده از روغن موتور سنتتیک ( ترکیبی ) : برای استفاده از روغن موتوری که بشسیار معمولی و عادی کار می کند چرا یک روغن سنتتیک ( ترکیبی ) را مورد استفاده قرار می دهید ؟ آیا به نظر شما روغن های ترکیبی ” هزینه ی بالایی نارند ؟

در استفاده از روغن موتورهای سنتتیک ( ترکیبی ) با وجود گران بودن در وحله اول به صرفه بودن ان مشخص نیست ولی در طول استفاده از این روغن موتور سنتتیک ( ترکیبی ) به امتیازات زیادی مانند عملکرد دمایی بهتر, بازه های زملنی طولانی تر تعویض روغن و بهتر شدن و به صرفه شدن مصرف سوخت دست یافت . ای مزایای استفاده از روغن موتور سنتتیک ( ترکیبی ) در نهایت با صرفه بودن استفاده اقتصادی آن را کاملا توجیه می کد.

روغن موتور سنتتیک

جهت مشاهده انواع روغن صنعتی ها وارد لینک شوید : روغن صنعتی

همانگونه که اشاره شد , روان ساز های ترکیبی در دماهای پایین و بالا بهترین عملکرد را دارند . در دمای پایین تر عملکرد ریزش آن ها پایین تر است , و این مزایا به روغن این امکان را می دهد که در روزهای سرد و یا در مناطقی که سرما در حدود صفر درجه است , بدون هیچ مشکلی کارکرد روان سازی را هرچه سریع تر شروع و موتور را به طور آسان روشن می کند .

مزایای استفاده از روغن موتور سنتتیک ( ترکیبی )

گران بر روی روغن های ترکیبی , در دماهای بالا به علت ضریب گران , به شکل غلیظ تری روی بالایشان باقی می ماند . این فرایند نشان دهنده ی این است که لایه ی روان سازی که بر روی سطوح شکل گرفته است , امکان محافظت مناسب تری را در دماهای بالاتری را فراهم می کند .

همینطور در مقابل اکسیده شدن – فروپاشی دمایی و از شکل گرفتن رسوبات , روغن ترکیبی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . با این حال بارها توصیه شده است که پس از هر 3000 تا 5000 مایل کارکرد , روغن موتورهای نامتعارف تعویض گردند . گفتنی است که روغن ترکیبی از پتانسیل دوام بیشتری نسبت به روغن های نامتعارف دارد . با توجه به این مسئله بازه های طولانی تر تعویض روغن , در خرید روان سازه های اولیه , هزینه و سرمایه ی شما باز می گردد . این مسئله یکی از موارد مهمی می باشد که بیشتر صاحبان اتومبیل و مالکان وسایل نقلیه از آن آگاهی و اطلاعاتی ندارند . این دسته از افراد , نخست یک روغن ترکیبی را خریداری کرده و بعد از اینکه دوران بازه ی زمانی توصیه شده بوسیله ی تولید کننده توصیه شده است , با روغن غیر ترکیبی آن را عوض می کنند . با این حال بنا به ادعای برخی از تولید کنندگان روان سازه های ترکیبی , روغننی که توسط آنها تولید شده است می تواند در حدود 25000 کاربرد داشته باشد .

تنها خالص ترین مولکول های روغن را که از نظر شکل و ابعاد شبیه به هم می باشند , روغن های ترکیبی در ترکیب خود از آن برخوردار می باشند . این مورد باعث بوجود آمدن اصطکاک کمتر سیال – سایش کمتر آن با قطعاتی که داخل موتور می باشند و افزایش توان اسب بخار و گشناور موتور می شود .

اگر تمایل دارید سالهای سال به اندازه ی صدها مایل کارکرد اتومبیل خود را نگهداری کنید , قطعا سرمایه گذاری بر روی یک روان ساز ترکیبی با تعداد کمتر دفعات تعویض و مشکلات موتوری می تواند جواب بدهد . با این حال به یاد داشته باشید زمانی روغن های ترکیبی بهترین و موثرترین کارایی را خواهند داشت که از همان ابتداری موتور , استفاده شده باشند . کارکرد با زمان طولانی و پس از آن تعویض کردن روغنی که مورد استفاده قرار گرفته با روغن های ترکیبی می تواند موجب بروز نشتی در محل هایی که آب بندی شده است را بگردد . با این تفاسیر الزامی است که در مواقع انتخاب روغن موتور برای موتور اتومبیل خود از جمیع مزایای استفاده شده از روان سازه های ترکیبی مطمن شده و تمامی این موارد را در نظر بگیرید .