کاربرد روغن صنعتی در صنعت دریانوردی

کاربرد روغن صنعتی در صنعت دریانوردی : امروزه روان کننده ها و رو غن های صنعتی بعنوان یک کالای معمولی و ساده به شمار نمی روند .و دلیل آن تاکید تولید کنندگان این محصول بر اهمیت وجود روغنهای صنعتی برای مقابله با خوردگی و فرسودگی بوجود آمده در اثر سرما را می باشد چرا که فرسایش تاسیسات صنعتی بخصوص در صنعت دریانوردی بسیار پر هزینه و زمانبر می باشد بنابراین استفاده از روانکارها امری لازم ، ضروری و مهم میباشد .

روغن صنعتی در صنعت درا نوردی

در زیر به چند چالش مربوط به صنعت دریانوردی اشاره میشود:

به ضرورت وجود روانکارها برای جلوگیری از فرسودگی ناشی از سرما اشاره شد .علاوه بر این موضوع صاحبان و مالک های کشتی ها بر مسایل و مشکلات بازار کار نیز واقف باشند ازجمله به محدود بودن استفاده گوگرد در سازمان دریانوردی جهانی (imo) به اندازه صفر و یک دهم در صد که در سل 2005 به تصویب رسیده است. در فروش روانکارهای صنعت دریانوردی قانونهای زیست محیطی بسیاز حایز اهمیت هستند. چرا که در طراحی روغن ها برای سیلندر های جدید نیاز دارند.

همچنین علم شیمی و تازه های آن راهم برای ساختن روغنهای جدید نیاز دارند.صنعت دریانوردی بیشتر برروی سوخت و تجهیزات کشتی ها تاکید دارد.ازجمله کشتی های مسافربری ،ناوچه ها ،موتورخانه های کشتی های بزرگ ،کشتی های حمل ماشین و کامیون ، موتور خانه های چهار زمانه و … که باعث شده است این صنعت بطور گسترده ای از صنایع دیگر متمایز شود.

مالک هر کشتی باید در تلاش باشد تا روغن مناسب و بصرفه را برای کشتی خود تهیه کند بدلیل حفاظت این روغنها و نقش کلیدی و ضروری آن در بخش فنی موتورخانه ها. پس روغنها بعنوان یک کالا بحساب نمی آید بلکه یک ضرورت است پس تولید کنندگان باید روابط محکم و مستمری با مشتریهای خود داشته باشند تا نیازهای بازار را به نحو احسن جوابگو شوند .

یکی از شرکتهایی که همکاری صمیمانه با صنعت دریانوردی در جهان دارد شرکت توتال لوب مارین است که در 50نقطه از جهان پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش ارایه میدهد . همچنین متخصصین فنی که به دانش روز مجهز هستند توانسته اند اعتماد قشر صنعت دریانوردی را به خود جلب کنند .چرا که امروزه بازار این صنعت پیچیده و غیر قابل اعتماد شده و با دشواری همراه شده است . بنابراین علم روز فن آوری و اجرایی و خدمات پس از فروش و پشتیبانی مستمر امروزه اهمیت فراوانی پیدا کرده است .
در ایران هم این صنعت همگام با شرکتهای بزرگ دنیا پیشرفت بسزایی داشته است.